Comenius B - Projekttalálkozó Szicíliában - 1-2. nap

A Comeniu"B" program keretében újabb partneriskola meglátogatására került sor.  Intézményünk pedagógusokból és diákokból álló képviselői október 20-án indultak útnak repülővel Olaszországba, a szicíliai Zafferana Etnea városába.
A küldöttségünkhöz egy nánási család is csatlakozott, akik a korábbi diákcsere programunk során fogadtak egy kisfiút, és az olasz család ezzel a meghívással viszonozta a kedves vendéglátást.
Már az utazás is sok izgalmat tartogatott, hiszen sokan először ülhettek repülőgépen.  A légi út közel két óráig tartott, sötétedéskor érkeztünk meg Cataniaba, ahol az első látvány a távolban füstölgő Etna volt, és érezhettük a levegőben a tenger illatát. Innen autóbusszal folytattuk utunkat vendéglátóinkhoz, ahol a gyerekeinket már várták a fogadó családok, és mi is elfoglalhattuk szálláshelyünket a városközpontban. Az este további részét egy jellegzetes olasz étteremben töltöttük, ahol a helyi ételspecialitásokkal ismerkedtünk meg.

Másnap reggel városnézésre indultunk Cataniaba, melyhez az időjárás is kegyébe fogadott bennünket, hiszen 26-28 fokos meleg volt. Catania előkelő palotákkal és barokk épületekkel ékesített város, ahol a Dóm teret, a lávakőből faragott Elefánt szökőkutat és a St. Nicolo templomot néztük meg, majd egy Dotto kisvasút vezetett körbe bennünket a műemlékekben igen gazdag óvároson keresztül. A délelőtt további részében lesétáltunk a Jón-tenger partjára, ahol már várt bennünket egy mini jacht, melynek a fedélzetén élvezhettük a tengert, a napsütést és az elénk táruló gyönyörű látványt. Körbehajóztuk Acitrezza partszakaszát, és a hozzátartozó bazalt sziklaszigeteket. A hajóútról visszatérve a sziklás tengerparton élveztük még egy kicsit a csodálatos tengert néhányan fürödtünk is), majd egy kiadós és finom ebéd után visszaindultunk Zafferanaba. Távollétünkben a város vásári forgataggá alakult, hiszen minden évben ekkor kezdődik a hagyományos "Októberi Fesztivál", mely itt a "Méz ünnepe" is, ahol több száz árus és kiállító kínálja portékáját.  A programok, a koncertek és a vásár késő éjszakáig tartott, ezért kellemesen elfáradva zártuk az 1. napot.