Harmadik nap: A fjordok és Trondheim

Korán reggel ébredtünk. Nem fájt a szívünk, hogy elhagyhatjuk a Sentrum Pensjonat panzót, mely a világ legdrágább városának (Oslo) legolcsóbb panziója. Itt aludtunk két éjszaka. Illemhely csak a folyosón, emeletenként, zuhanyzó a négyemeletes épület második emeletén.... egy az egész panzióban. Olcsó húsnak ... mondja a magyar.

8.02-kor (másodpercre pontosan) indult a vonat Trondheimbe. A távolság nem nagy, de szerintem Norvégiában a "légvonal" fogalmát nem is ismerik. A rengeteg fjord miatt képtelenség egyenes utakat építeni, így az utazásunk kb. 6 órát vett igénybe. A vonat komfortja lényegesen jobb, mint a panziójé ... Kényelmes ülések, az ülések mellett fejhallgató csatlakozó rádióhallgatáshoz (nem próbáltuk ki), ingyenes wifi az internethez.
Az út elején nem sok mindent láttunk a környékből. A tájat köd borított. Azt láttuk, hogy itt bizony tél van: mindenhol hó és hó. Ahogy egyre északabbra mentünk, szerencsére csökkent a köd, néha még a nap is kisütött, de a csak egyre vastagabb lett. A folyók, tavak, fjordok vizén még a hó és a jég volt az úr.

Kora délelőtt érkeztünk mai egyik úticélunkhoz, Trondheim városához. Ez Norvégia harmadik legnagyobb városa, nagyságrendileg akkora lehet, mint Debrecen (170.000 lakos). Egyetemváros, 30.000 egyetemista tanul a tudományegyetemen (nekünk ezt mondta az idegenvezetőnk, lehet, hogy más képzés is folyik az egyetemvárosban).
A város fjord partján fekszik (ami nem meglepő, bármerre jártunk, szinte lépten nyomon fjordokat látunk). Trondheim a Trondheimsfjord partján fekszik (ez Norvégia harmadik legnagyobbb fjordja). A várost 997-ben alapították. Két legfontosabb idegenforgalmi látványossága a Nidarosi katedrális (Nidarosdom) és az érseki palota (Kongsgaarden). Ezek az épületek egymás mellett állnak az óváros közepén.

A katedrális:

A norvégok jellegzetes épületeik színesen pompáznak a hűvös szélben a néha Velencét idéző csatornák partján:

A kiadós városnéző séta érintette a helyi "Csodák Palotáját" és a város nevezetesebb pontjait, a Kristiansten erődben ért véget. A város fölé magasodó domb tetejéről csodálatos látvány volt a hatalmas fjord egy picike része is.

Jól megérdemelt vacsoránkan a helyi egyetemisták kedvenc helyén, a éttemben fogyasztottuk el, ami ez volt:

Fél kilenckor autóbuszra ültünk. Háromórás utazás várt ránk Trondheimből Sistrandára. Sistrandáról egyelőre csak annyit, hogy Norvégiában ettől nyugatabbra már csak Gröndland van ...