Comenius A - Litvánia - 2. nap

Reggeli kaland

Szállodánk a repülőtérben "működő" Air&Pub étteremmel köthetett együttműködési szerződést, mert reggel a kezünkbe adott reggelijegy erre a névre szólt. Átsétáltunk, pár perc az egész. Vártunk 10 percet 8-ig. Ekkor kezdődött hivatalosan a reggeli, de már amikor odaértünk gyanús volt a "Sorry! Closed" felirat. Nem is nyitott ki az étterem. A szomszédban működő másik étteremben megkérdeztük, van-e másik bejárata az Aiir&Pub-nak. Nem volt, de nem is kellett keresni, mert azt mondták, ők adják a reggelit ...
A lényeg, hogy nem maradtunk éhesen. Az első tányér étel ugyan mindenki számára meglepetésként hatott: két pici szelet szalonna, két pici szelet sajttal, kockacukor méretű vajjal. Később kiderült, ez csak az "előétel" a tükörtojás, tea előtt.

Városnézés

A délelőtt a litván város nevezetességeinek megtekintésével telt. Litvánia sokkal kisebb ország, mint hazánk (lakosai számát tekintve). A főváros is kisebb, de azért sok szép épületet láttunk, elsősorban a 17. sz.-ből. A város egyébként a 15. sz.-ban alapították.

Dél körül felsétáltunk a város fölé magasló domb csúcsára, ahonnan szép kilátás nílott a városra és az azt átszelő folyóra is.

A kisebb hegymászás után szabadprogramként egy vendéglőben ücsörögtünk és süteményt eszegettünk, mivel a sétálést egy (több) zápor megakadályozta.

Az időjárás renkívül szeszélyes, mint nálunk auz április. Zápor, napsütés követte egymást félóránként felváltva.
A természeten látszik, hogy bizony jelentősen északrabbra vagyunk Hajdúnánástól. Monden  növény jelentős késésben van a déli országokhoz kpest.

Tarkai

Ebéd és séta egy olyan területen, mely a finn "ezertóhoz" hasonlítható. Gönyörű kisebb-nagyobb tavak váltják egymást. Mi a Galvé tóhoz sétáltunk, melynek egyik nevezetessége és szépsége az egyik szigetén látható vár-kastély. Az épület a 15. sz. körül készült, az orosz hadsereg foglalta el, rombolta le a 16. sz.-ban, majd 300 év műlva állították helyre. Ma egy nevezetes turisztikai látványosság. A tavon jelentős sportélet is folyik. Vitorlásokat, evezőspályát láttunk a vízen.

Megérkezés, vacsora

Hosszú, mintegy háromórás buszozás után érkeztünk meg Birzaiba. A gyerekeket már várták a vendéglátó szülők, autókkal vutték őket haza.

Mi átsétáltunk egy szaunába, melynek előterében terytettek meg szémunkra, ott ogyasztottuk el vacsoránkat.

Egy kisbusszal tíz óra körül értünk az Avanti motelbe, négynapi alvóhelyünkre.