Hírek

Ahol várkapitány fogadott minket

2016. április 20-án a Diákönkormányzat szervezésében kiránduláson vettek részt iskolánk felső tagozatosai közül nyolcvannégyen. Az úti célunk Füzér és Sátoraljaújhely volt. Füzéren élményekben gazdag tárlatvezetésben volt részünk. A tárlatvezetőnk korhű ruhában, érdekes történetekkel, történelmi adatokkal felvértezve várta a csoportunkat. A vár is csaknem teljes pompájában fogadja látogatóit, hiszen hosszú évek munkája nyomán lassan felépülnek a rég lerombolt falak. Korhűen berendezett lakóhelyiségek elevenítik fel az évszázadokkal ezelőtt élt emberek mindennapjait.

A vár meglátogatása előtt interaktív kiállítás segítségével ismerkedhettünk meg a történetével, a várvédők életkörülményeivel. A tárlat a faluban található.
    A három órás vártúra után a nap további részét a sátoraljaújhelyi kalandparkban töltöttük el.
A nap eseményeiről készült az alábbi rövid beszámoló:

„2016. április 20-án reggel 7:00 órakor indultunk a várva várt kirándulásunkra, Füzérre és környékére. Két busszal mentünk, mert több mint nyolcvanan voltunk. Amikor megérkeztünk úti célunkhoz Füzérre, a vár előtt egy látványtárat tekintettünk meg, ami nagyon érdekes volt. A várban egy „várkapitány” fogadott minket, akivel esküt tettünk, hogy felkutatjuk és megnézzük a vár rejtett zugait is. Megtekintettük a várkápolnát, a női- férfi részleget, a felső és az alsó várat, a sütőházat.
   A füzéri vár látogatása után indultunk tovább Sátoraljaújhelyre, ahol boboztunk, libegőztünk.
A kalandparkban és az egész kiránduláson nagyon jól éreztük magunkat. Reméljük, jövőre is lesz ilyen jó kirándulás!”
                                                                                                                        Bakos Bianka, Váradi Emese 6.e
                                                                                                                         Polgári úti intézményegység

Köszönjük a kirándulást segítő Kollégáink munkáját!

Hajdúnánás , 2016. május 6.